Výcvik letů vrtulníků s vnějším nákladem HESLO

Vrtulníková škola společnosti HELITOM s.r.o. v rámci Zvláštního obchodního provozu (dříve leteckých prací) umožňuje získat kvalifikaci pro lety s vnějším nákladem kategorie HESLO 1 a HESLO 2 (Helicopter External Sling Load Operations).

Díky instalaci podvěsného zařízení na náš vrtulník Robinson R44 Raven II, reg. OK-EEE je letecká vrtulníková škola společnosti HELITOM s.r.o. připravena poskytovat efektivní a ekonomickou formu výcviku pilotáže s podvěsy.

Požadavky před zahájením výcviku

Úroveň HESLO 1 (lano do 20 m):

  • průkaz způsobilosti CPL(H) nebo ATPL(H), nebo PPL(H) v případě neobchodního provozu,
  • alespoň 300 hodin jako PIC (H),
  • ukončená typová kvalifikace a min. 10 hodin na typu jako PIC,
  • ukončený pozemní výcvik HESLO,
  • zopakována osnova specializovaného odborníka.

Úroveň HESLO 2 (lano nad 20 m):

  • průkaz způsobilosti  CPL(H) nebo ATPL(H), nebo PPL(H) v případě neobchodního provozu,
  • ukončená typová kvalifikace a min. 10 hodin na typu jako PIC,
  • ukončen výcvik HESLO úrovně 1 a min. 500 cyklů HESLO 1,
  • ukončený pozemní výcvik HESLO 2,
  • zopakována osnova specializovaného odborníka.

Průběh výcviku pro lety s vnějším podvěsem

Během kurzu pro lety HESLO 1 a HESLO 2 se pilot seznamuje skrze teoretický a praktický výcvik se specifickými aspekty letů s vnějším podvěsem zahrnující techniky létání s různě dlouhými lany, přípravou nákladu a místa, včetně způsobů upevnění lan k nákladu a postupů souvisejících s vnějším nákladem, specifickým vybavením pro let, dále normálními a v neposlední řadě taktéž nouzovými postupy pro lety s vnějším nákladem.

Po absolvování výcviku je pilotovi vystaven certifikát o úspěšném ukončení kurzu. Před povolením samostatných letů pilotů ve funkci velícího pilota při letech HESLO 1 je z důvodu souladu s platnou legislativou, zvýšení efektivity, ale hlavně bezpečnosti prováděné činnosti nutno absolvovat celkem 30 letových hodin v provozu HESLO se zkušeným pilotem nebo instruktorem.